24. rujan, 2011

Svjetski dan srca 2011.

Prigodom proslave Svjetskoga dana srca, preuzmite odgovornost za zdravlje srca Vas i Vaše obitelji. Neka Vaš dom bude mjesto gdje se jede zdravo, gdje je pušenje je zabranjeno i gdje se potiče tjelesna aktivnost s ciljem smanjenja rizika bolesti srca i moždanoga udara Vaših najdražih. Saznajte više o Svjetskom danu srca 2011. na: www.worldheartday.org

Jedan svijet,
Jedan dom,
Jedno srce.……………….   Svjetska kardiološka federacija na čelu je svjetske borbe   protiv bolesti srca i moždanog udara preko ujedinjene zajednice od 200 organizacija koja povezuje kardiološka
društva i zaklade u više od 100 zemalja. Kroz zajedničke napore, pomažemo ljudima diljem svijeta da žive dulje,bolje i zdravije.

Svjetski dan srca obilježava se 29. rujna 2011.g. ili tokom nekoga od okolnih datuma. Aktivnosti na nacionalnoj razini organiziraju članovi i partneri Svjetske kardiološke federacije i one uključuju javne tribine i preventivne preglede, šetnje, trčanje, koncerte, športske događaje i još mnogo toga.

Slogan ove godine je “Jedan svijet, jedan dom, jedno srce.”

Srčanožilne bolesti u svijetu svake godine odnose 17,1 milijuna života, od toga 82% u zemljama s niskim i srednjim prihodima.

Tako veliki brojevi nas trebaju posebno žalostiti jer bi se koracima poput zdrave prehrane, redovite tjelesne aktivnosti i izbjegavanja duhanskih proizvoda većina tih smrti mogla spriječiti. Svjetski vođe prepoznali su hitnost i prioritet sprječavanja i kontrole srčanožilnih bolesti uz ostale nezarazne bolesti koje uključuju karcinome, kronične dišne bolesti i dijabetes, pa će u rujnu održati prvi sastanak Ujedinjenih Naroda na visokoj razini na temu kroničnih nezaraznih bolesti. Međutim, važno je da napori u borbi protiv srčanožilnih bolesti ne ostanu samo na tvorcima politike i svjetskim vođama. Pojedinci diljem svijeta također mogu olakšati breme srčanožilnih bolesti prepoznavanjem i razumijevanjem čimbenika rizika i poduzimanjem životno važnih koraka za smanjenje vlastitoga rizika i rizika svoje obitelji. Kao središte obiteljskih aktivnosti i žarišna točka u svačijem životu, dom je savršeno mjesto za početak djelovanja sa ciljem poboljšanja zdravlja. Stoga su se na ovogodišnji Svjetski dan srca Svjetska kardiološka federacija i njezini članovi usredotočili na dom. Usvajanjem određenih ponašanja u svojemu domu, ljudi diljem svijeta mogu mjerama sprječavanja i kontrole bolesti srca i moždanog udara živjeti dulje i bolje.

ČIMBENICI RIZIKA ZA SRČANOŽILNE BOLESTI UKLJUČUJU:

·Povišen krvni tlak
· Prekomjernu tjelesnu težinu
·Povišen kolesterol u krvi

· Pušenje
· Nedostatnu tjelesnu aktivnost
· Dijabetes

BONAVENTURA

23. rujan, 2011

Jesen “donosi” umor: pazite se depresije…

Pobijedite tugu, umor i loše raspoloženje koji prate jesenske dane

Jesen mnogima donosi loše raspoloženje. Razumljivo, rijetko koga oduševljava prijelaz iz kupaćeg kostima u pulover. Ali, tu je i znanstveno objašnjenje: za tijelo je to revolucionarna promjena, prisiljeno je da „mijenja brzinu“. S kraćim danima organizam počinje proizvoditi manje vitamina D, usporava metabolizam kalcija i fosfora… 

Ali, to nije sve: radi obrane od hladnoće epifiza povećava proizvodnju melatonina. Tvari koja, prema stručnjacima Akademije znanosti iz New Yorka, povisuje tjelesnu temperaturu. Upravo je melatonin glavni krivac za učestali umor koji se javlja ujesen. Ali, oprez, neki stručnjaci tvrde da je ponekad riječ o pravoj depresiji, prikrivenoj ili već prepoznatljivoj. Potraje li umor duže, pridružuju li mu se i tjelesne tegobe i nesanica, treba se obratiti psihologu. Poduzmite i preventivne mjere: prvenstveno njegujući stil života, posvećujući nešto vremena fizičkim aktivnostima (umjerenim, ali stalnim).

Psihičko zdravlje ……


„Uvijek kasnim, nemam vremena, ne mogu svugdje stići…“ Razmišljanja su koja donose glavobolju, grčenje crijeva, čireve na želucu — sve psihosomatske bolesti, otporne na lijekove, koje se često vraćaju, posebno u teškim trenucima. Jesen, sa svojim sivilom i melankolijom, je doba kad je sklonost oboljenju veća. Što učiniti? Robert Rosen, američki psiholog, istraživač Washinton Business Group of Health preporuča neku vrstu autoanalize i daje savjete za „liječenje“ i „ozdravljenje“.
  • Ocijenite kakvi su osjećaji koji prate „moram“, „ne mogu“, „neću uspjeti“…
  • Je li to bijes? Napetost? Ili vjerojatnije strah od „neću uspjeti“ ili „neću biti dovoljno dobar“.
  • Ako je riječ o posljednjoj mogućnosti, tada je važno znati da je strah poguban i da može uzrokovati greške. U svakom slučaju, ne dopušta jasno sagledavanje problema.
  • Dakle, kad zapadnemo u krizu, razmišljajmo stojećki! Stojeći položaj ulijeva veći osjećaj moći i kontakt sa stvarnošću. Kao da gledajući s visoka vidimo stvari drukčijima, dakle manje složenima.

Deset zlatnih preporuka za bolje raspoloženje…….

Nakon odmora, ponovo smo uvučeni u zatvoreni krug kuća-posao, posao-kuća, ustaljene navike. Kako pobijediti tugu i loše raspoloženje:

  1. Za negativnu misao poput „neću uspjeti“,”tužna sam“ i za pozitivnu misao potrebna je jednaka energija. Dakle, vrijedi je usmjeriti drugdje – organizirajte se i odredite točne korake koje ćete poduzeti gledajući naprijed.
  2. Osam sati sna, osam sati radne aktivnosti, osam sati posvećenih sebi i drugima — čarobna je formula koja će održati raspoloženje.
  3. Izlažite se sunčevoj svjetlosti najmanje 15 minuta dnevno, jer ona djeluje na metabolizam i na ključne neuroprijenosnike koji, pak, djeluju na proizvodnju melatonina, regulatora raspoloženja.
  4. Na poslu i kod kuće obavljajte uobičajene obveze bez odlaganja.
  5. Ako vam prethodni prijedlog izgleda neostvariv, umjesto da ostanete u krevetu buljeći u prazno, pokušajte- voditi “brodski dnevnik“ – svako jutro u bilježnicu upišite dnevne aktivnosti, svakodnevno im povećavajte broj.
  6. Zapamtite da depresija slabi djelovanje imunološkog sistema, dok ga pozitivni osjećaji snaže. Dakle, u „brodski dnevnik“ ubacite i upis u fitness centar ili jednostavno program šetnji – više kisika u plućima pomaže prevladavanju krize.
  7. Nastojte dogovoriti neku obavezu s prijateljima i nađite si nekakav hobi, koji će vam omogućiti, makar samo nekoliko minuta na dan, slobodu i samostalnost.
  8. Njegujte intimnost: posvetite partneru barem pet metaforičnih minuta na dan, i… isključite mobitele.
  9. Ako se prečesto uhvatite da govorite “ne mogu“, „neću uspjeti“, uzmite komad papira, podijelite ga na dva dijela — na desnoj  strani zapišite sve što ste uspjeli učiniti, a na lijevoj negativne misli i izgubljene prilike. Obično, kad usporedite; desna kolona izađe kao pobjednik, i odmah se bolje osjećate.
  10. Ako ste uspjeli svaki dan ostvariti samo pola od ovih preporuka, navečer, prije spavanja, možete si čestitati. Na kraju krize nagradite se (ili dopustite da vas partner nagradi) poklonom.

BONAVENTURA

 

7. rujan, 2011

2012. evropska godina aktivnog starenja !

Evropski ministri koji su u vladama Evropske unije zaduženi za resor socijalne politike i zapošljavanja dali su punu podršku principu „aktivnog starenja“. Ovaj općeniti stav poduprli su nacrtom odluke da se 2012. godina imenuje Evropskim godinom aktivnog starenja.

Cilj ove inicijative je da potakne i ojača međugeneracijsku solidarnost kroz podizanje svijesti o doprinosu starijih ljudi društvu u cjelini. Ministri su istaknuli da bi željeli vidjeti više inovativnih mjera koje bi bolje iskoristile mogućnosti stanovništva životne dobi iznad pedeset godina.

Pojam aktivnog starenja ima svoje izvorište u Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji. Ono ne podrazumijeva samo sposobnost fizičke aktivnosti ili sudjelovanje u radno aktivnom kontingentu već trajno sudjelovanje u društvenim, ekonomskim i kulturnim poslovima u društvu.

Poseban naglasak stavljen je na utjecaj starenja na politiku zapošljavanja i mjere koje treba poduzeti u cilju stvaranja uvjeta da ljudi mogu raditi dulje.

prenos sa EU stranica; BONAVENTURA